Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Didaktické hry ve výuce angličtiny na 1.st. ZŠ
LINHARTOVÁ, Markéta
Diplomová práce se zabývá významem a využitím didaktických her anglického jazyka na 1.stupni ZŠ. Teoretická část se věnuje tomu, co to je didaktická hra, přibližuje její význam a podstatu her z hlediska pedagogického a psychologického. Seznamuje s vývojovými fázemi žáků na 1.stupni ZŠ a poskytuje také základní dělení her podle různých hledisek zapojení do výuky. Praktická část se věnuje rozboru pěti vyučovaných hodin v pěti různých třídách. Zabývá se otázkami týkajících se cílů výuky, využívání her v praxi a následně vymezuje základní přehled nejvíce používaných her ve výuce. Závěr práce poskytne shrnutí teoretických východisek a diskusi nad zjištěními z výzkumu.
Porozumění problému dyslexie prostřednictvím strukturovaného dramatu
Stocková, Jana ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Tato práce se skládá z teoretické a praktické části a zabývá se tématem Porozumění problému dyslexie prostřednictvím strukturovaného dramatu. Teoretická část se skládá ze tří částí. První část se věnuje dramatické výchově, druhá strukturovanému dramatu a třetí dyslexii. Část týkající se dramatické výchovy je dále dělena do třech kapitol věnujících se dramatické výchově obecně, jako samostatnému předmětu a jejím formám. V části věnované strukturovanému dramatu se nachází pět kapitol, jež nejprve vymezují strukturované drama obecně a poté jeho místu ve výuce, struktuře, technikám a plánování. v části, jež se zabývá dyslexií, se nachází taktéž pět kapitol. První se opět věnuje dyslexii obecně. Další se věnují jejím projevům, diagnostice a reedukaci, specifickým poruchám učení a vztahům dyslektika s rodinou, školou a spolužáky. Praktická část je tvořena lekcí strukturované dramatu a reflexemi a postřehy získaných během realizací dramatu.
Názory žáků a žákyň 1. stupně ZŠ na zařazení sportovních her/basketbalu do hodiny TV
Motejlová, Lucie ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Kašpar, Ladislav (oponent)
Diplomová práce se zabývá názory žáků a žákyň 1. stupně ZŠ na zařazení sportovních her/basketbalu do hodiny TV. Cílovou skupinou diplomové práce jsou žáci druhých tříd, žáci pátých tříd, jejich třídní učitelé a děti z letního dětského tábora. Cílem práce je zjistit, jaké mají žáci oblíbené sportovní hry na prvním stupni ZŠ a jestli mezi ně basketbal patří. Dále za pomoci kvalitativního měření zjistit na jaké úrovni se pohybují basketbalové dovednosti driblink a střelba na koš. V teoretické části jsou popsány didaktické aspekty TV, sportovní hry a basketbal samotný. Pro účely šetření byly vytvořeny vlastní dotazníky pro žáky a pro učitele. Pro kvalitativní měření driblinku a střelby na koš byla vytvořena hodnotící tabulka, která se zabývá správnou technikou. Pro vyhodnocení sebraných dat byla použita metoda četností, která byla dále zpracována pomocí grafů. Typy grafů, které byly použity jsou koláčové a sloupcové. Pro kvalitativní měření byla použita popisná statistika, přesněji součet hodnot v tabulce a aritmetický průměr. Výsledkem diplomové práce je zjištění, že basketbal patří mezi oblíbené sporty jak u žáků, tak u učitelů. Nejoblíbenější sportovní hrou je vybíjená následovaná basketbalem a fotbalem. Z kvalitativního měření vyšlo, že technika driblinku a střelby u žáků druhých ročníků je horší...
Porozumění problému dyslexie prostřednictvím strukturovaného dramatu
Stocková, Jana ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Tato práce se skládá z teoretické a praktické části a zabývá se tématem Porozumění problému dyslexie prostřednictvím strukturovaného dramatu. Teoretická část se skládá ze tří částí. První část se věnuje dramatické výchově, druhá strukturovanému dramatu a třetí dyslexii. Část týkající se dramatické výchovy je dále dělena do třech kapitol věnujících se dramatické výchově obecně, jako samostatnému předmětu a jejím formám. V části věnované strukturovanému dramatu se nachází pět kapitol, jež nejprve vymezují strukturované drama obecně a poté jeho místu ve výuce, struktuře, technikám a plánování. v části, jež se zabývá dyslexií, se nachází taktéž pět kapitol. První se opět věnuje dyslexii obecně. Další se věnují jejím projevům, diagnostice a reedukaci, specifickým poruchám učení a vztahům dyslektika s rodinou, školou a spolužáky. Praktická část je tvořena lekcí strukturované dramatu a reflexemi a postřehy získaných během realizací dramatu.
Rozvoj čtenářství pomocí poezie na 1. stupni ZŠ
Pokorná, Anna ; Hausenblas, Ondřej (vedoucí práce) ; Klumparová, Štěpánka (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo prostřednictvím ověřených i vlastních postupů podpořit rozvoj čtenářství, čtenářské gramotnosti, a to především žáků 1. stupně základní školy. Pozorovala jsem, jak se vztah ke čtení a čtenářské dovednosti dětí rozvíjejí, pokud je ve výuce věnována pozornost čtení básní a práci s nimi. Sledovala jsem také, jak dalece je čtení básní, a aktivity s ním spojené, podporováno čítankami, jak žáci s textem pracují a čemu se tím učí. Má práce se mezi jinými aktivitami zabývala také potřebností, přínosem dětského přednesu a dramatizace poezie. Pracovala jsem s dětmi z 1., 2., 3. a 5. ročníku základní školy a primy osmiletého gymnázia, a to v rámci hodin literární výchovy, tzv. čtení, v rámci literárně-dramatického oboru základní umělecké školy a dramatické výchovy. Na základě této práce jsem schopná zkonstatovat, že práce s poezií s žáky uvedených ročníků má význam pro nalezení či upevnění vztahu k četbě, k porozumění textu. Děti získaly zkušenost s metodami, jež k uvedeným cílům vedou, získaly zkušenost ze sdílení poezie, a to prostřednictvím individuální i skupinové práce, autorské tvorby, její prezentace, interpretace a dramatizace poezie. Klíčová slova: 1. stupeň základní školy, čtenář, čtení s porozuměním, čtenářské aktivity, čtenářská gramotnost, poezie pro děti,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.